Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może lepiej działać. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Rozumiem Dowiedz się więcej

22/ 621 32 46, 22/ 622 62 43

rezerwacje@tourist.pl

facebook Alarmowy: 660 023 224 / 24 h

Informacje dodatkowe

Pobierz dokument (plik *.pdf)  

 

DODATKOWE INFORMACJE dotyczące wyjazdów organizowanych przez Tourist Polska

1. Transport
1.1 Transport samolotem

Każdy Podróżny imprezy lotniczej obowiązany jest do potwierdzenia godziny zbiórki oraz limitu bagażu na 3 dni przed datą rozpoczęcia imprezy. Potwierdzenia należy dokonać w biurze Organizatora w Warszawie, Al. Jerozolimskie 47 lok 10a, tel. +48 226226243. Zbiórka na lotnisku odbywa się 2 godziny przed wylotem. Bilety lotnicze są przesyłane przez Organizatora poczta e-mail na 2 dni przed rozpoczęciem podróży, Podróżny jest zobowiązany posiadać na lotnisku wydrukowany bilet. Bilet lotniczy obejmuje przelot tam i z powrotem. Bilet należy zachować na drogę powrotną.
Limity bagażu w samolotach przysługujące na osobę, w tym na dzieci do lat 2 (infant) podane zostały przy opisach danego kraju (jeśli nie napisano inaczej na osobę przysługuje 5 kg bagażu podręcznego oraz 15 kg bagażu rejestrowanego). Za każdy kg bagażu powyżej limitu pasażer musi uiścić dodatkową opłatę.
Ze względów bezpieczeństwa bagaż podręczny jest dokładnie sprawdzany przez służby lotniska w porcie wylotowym na obecność przedmiotów niebezpiecznych takich jak: noże, nożyczki, scyzoryki, pilniczki do paznokci. Aby uniknąć zarekwirowania tego typu przedmiotów zalecamy umieszczenie ich w bagażu głównym.
Od 2006 r. na lotniskach Unii Europejskiej, a także Norwegii, Islandii i Szwajcarii obowiązują zasady ochrony, ograniczające ilość płynów, które pasażerowie mogą przenosić przez stanowiska kontroli bezpieczeństwa. Płyny przewożone w bagażu osobistym (zabieranym do kabiny pasażerskiej) powinny znajdować się w pojemnikach nie większych niż 100 ml każdy oraz winny być zapakowane w jedną przezroczystą plastikową i zamykaną torbę o pojemności nie przekraczającej 1 l. Torby powinny być dostępne w portach lotniczych. Osobnej kontroli poddane zostaną również okrycia wierzchnie pasażerów, komputery przenośne i inne większe urządzenia elektryczne zabierane do kabiny pasażerskiej. Bez zmian pozostają zasady dotyczące przewozu substancji płynnych w tzw. bagażu rejestrowanym (przewożonym w bagażniku). Nie zmieniają się również zasady dotyczące przewozu w bagażu kabinowym lekarstw i innych środków medycznych, a także pokarmów dla dzieci. Zgodnie z regulaminami przewozu, lekarstwa, okulary optyczne i klucze powinny być przewożone w bagażu podręcznym.
Jeśli umowa nie przewiduje inaczej w trakcie przelotu nie towarzyszy grupie pilot. Po odprawie celnej w kraju docelowym powita Podróżnych przedstawiciel Organizatora i skieruje do odpowiednich autokarów.
Transfery na/z lotnisk odbywają się pojazdami klasy turystycznej. Rodzaj pojazdu zależny jest od liczby Podróżnych. Pojazdy oznakowane są nazwą Organizatora umieszczonym na przedniej szybie. Listę osób korzystających z transferu posiada pilot lub kierowca. Godziny odjazdów transferów są bezwzględnie przestrzegane.
W przypadku zaginięcia, uszkodzenia lub braków w zawartości bagażu podczas lotu należy niezwłocznie, przed opuszczeniem portu lotniczego zgłosić szkodę w biurze Lost&Found. Pracownik biura sporządzi raport szkody. Raport ten wraz z oryginalną przywieszką bagażową, kartą pokładową oraz biletem lotniczym jest podstawą do roszczeń o odszkodowanie wobec linii lotniczej lub ubezpieczyciela. Ewentualne szkody powstałe podczas transportu lotniczego usuwane będą zgodnie z przepisami prawa lotniczego oraz Ogólnych Warunków Przewozu danego przewoźnika. Reklamacja bagażowa powinna być przesłana w formie pisemnej do przewoźnika w ciągu 7 dni od daty zaistnienia szkody w przypadku uszkodzenia lub braków w zawartości bagażu oraz w przypadku opóźnienia dostarczenia bagażu w ciągu 21 dni od daty jego otrzymania. W przypadku uszkodzenia bagażu przewoźnicy lotniczy wymagają przedstawienia rachunków za wcześniejszy zakup uszkodzonej w transporcie lotniczym walizki lub uszkodzonych lub zaginionych rzeczy stanowiących zawartość bagażu. Przesyłając reklamację do siedziby Organizatora prosimy o uwzględnienie ww terminów. Zgodnie z regulaminem przewozu bagaż rejestrowany Podróżnego nie powinien zawierać następujących przedmiotów: gotówki i papierów wartościowych, biżuterii, metali szlachetnych, kamieni szlachetnych i półszlachetnych, komputerów, aparatów fotograficznych, kamer wideo, telefonów komórkowych oraz innych urządzeń elektronicznych lub urządzeń technicznych i ich akcesoriów, przyrządów optycznych i łatwo tłukących się, dokumentów urzędowych, handlowych lub prywatnych, dokumentów podróży lub innych dokumentów tożsamości, kluczy, płynów, leków, artykułów żywnościowych, dzieł sztuki / wyrobów artystycznych o dużej wartości.
W przypadku podróżowania liniami Podróżni mający problemy zdrowotne np. mający gips, problemy z krążeniem, kobiety w ciąży, itp. muszą posiadać przy sobie zgodę lekarza na podróż samolotem. W przypadku LOT-u jest to formularz MEDIF dostępny między innymi na stronie www.lot.pl, który musi być wypełniony przez lekarza.

1.2 Transport autokarem
Zgodnie z przepisami prawa o ruchu drogowym oraz przepisami o drogowym przewozie osób autokarem / autobusem jest każdy pojazd przystosowany do przewozu więcej niż 9 osób wraz z kierowcą.  Organizator dla potrzeb realizacji usług wykorzystuje pojazdy, stosując własne nazewnictwo tj.: typu turystycznego oraz w standardzie comfort class. Autokary typu turystycznego to pojazdy wyposażone podstawowe wyposażenie turystyczne oraz w większość, lecz nie wszystkie urządzenia wpływające na podwyższenie komfortu podróży tj. barek, video/dvd, WC, klimatyzacja. Autokary comfort class posiadają standardowe wyposażenie turystyczne oraz wszystkie urządzenia wpływające na podwyższenie komfortu podróży tj. barek, video/dvd, WC, klimatyzacja, indywidualne oświetlenie, w pojeździe 12-metrowym znajduje się 49 miejsc pasażerskich. Jeśli w umowie nie znaczono inaczej dla potrzeb realizacji usług Organizator wykorzystuje pojazdy w typie turystycznym z ilością od 16 miejsc siedzących do 72 miejsc siedzących.
Zajmowanie miejsc w autokarze: Lista uczestników przejazdu sporządzana jest przez Organizatora, według daty zawarcia umowy z Organizatorem i w tym porządku Podróżni mają przydzielane miejsca począwszy od przodu pojazdu  (Organizator w miarę możliwości uwzględni sugestie Podróżnych co do preferowanych miejsc, ale tylko i wyłącznie z dostępnych na dzień podpisania umowy). W przypadku realizacji przewozu pojazdem mniejszym niż autokar standardowy tj. 49 miejscowy zasady przydzielania miejsc pozostają nie zmienne tzn. według daty zawarcia umowy z Organizatorem i począwszy od przodu pojazdu. 
Na wycieczki objazdowe oraz typu wypoczynek + zwiedzanie realizowane autokarem zalecamy, aby dzieci ukończyły co najmniej 10 rok życia, pozostając w trakcie realizacji imprezy pod opieką rodzica lub opiekuna. W przypadku dzieci młodszych rodzic lub opiekun zobowiązany jest zapewnić we własnym zakresie i na własny koszt fotelik lub siedzisko przystosowane do przewozu dzieci. Dzieci w autokarze bez względu na długość przejazdu posiadają własne standardowe miejsce, bezwzględnie zabrania się przewożenia dzieci na kolanach opiekuna.
W trakcie przejazdu autokarem organizowane są postoje, zazwyczaj w zajazdach z barem i toaletą (jeśli jest to możliwe), postoje realizowane są co 2 do 4 godzin i są ściśle powiązane z normami czasu pracy kierowców.
Ze względu na małą pojemność oraz trudności z opróżnianiem zbiornika gromadzącego nieczystości w autokarze, zaleca się korzystanie z toalety jedynie w sytuacjach awaryjnych, a w okresie zimowym tj. kiedy temperatura spada poniżej 00C w większości autokarów toaleta ze względu na instalacje wodną zostaje wyłączona z użytkowania.
Klimatyzacja pozwala uzyskać odpowiednią temperaturę w autokarze. Jednak w czasie wysokich temperatur, jej wydajność może być ograniczona, a schłodzenie autokaru dla niektórych osób niewystarczające. Klimatyzacja również może nie działać, gdy wyłączony jest silnik autokaru np. podczas dłuższych postojów czy oczekiwaniu na granicy.
W autokarach zabronione jest spożywanie napojów alkoholowych i innych środków odurzających, oraz palenie tytoniu i e-papierosów.
W autokarach zabrania się przewozu zwierząt (zakaz nie dotyczy zwierząt przewodników osób niepełnosprawnych, jednakże przewóz musi zostać zgłoszony Organizatorowi, a Organizator wydaje pisemną zgodę na realizację przewozu).
Ze względu na ograniczoną pojemność luków bagażowych każdy uczestnik przejazdu ma prawo do bezpłatnego przewozu następującej ilości bagażu: podręcznego - jedna sztuka do 5 kg/osobę, zasadniczego - jedna sztuka do 15 kg/osobę w wymiarach nie przekraczających zwyczajowych norm (70 x 60 x 30 cm). Zaleca się bagaż miękki lub plecaki ze stelażem wewnętrznym. Bagaż przekraczający powyższy limit może być przewieziony, gdy pozwala na to miejsce w luku bagażowym i jedynie za dodatkową opłatą. Opłatę w wysokości 100 PLN za dodatkową sztukę bagażu pobiera pilot.
Bagaż podręczny powinien mieć wymiary pozwalające na swobodne umieszczenie go pod siedzeniem lub na półce znajdującej się bezpośrednio nad fotelem. Bagaż podręczny nie powinien utrudniać swobody podróży pozostałym Pasażerom. Bagaż podręczny pozostaje pod bezpośrednią i wyłączną opieką Podróżnego.
Każda sztuka bagażu przewożona w luku bagażowym winna być opisana imieniem i nazwiskiem oraz adresem i numerem telefonu Podróżnego. Obowiązek oznaczenia bagażu w sposób określony w zdaniu poprzednim spoczywa na Podróżnym. Bagaż powinien być odebrany przez Podróżnego z chwilą zakończenia przez niego podróży lub z chwilą zakończenia każdego odcinka podróży. Bagaż jest rejestrowany przez obsługę autokaru poprzez naklejenie banderoli, umieszczenie bagażu w luku bagażowym i wpisanie do umowy/potwierdzenia ilości bagaży. Brak dokonania czynności rejestrowania bagażu na każdym odcinku podróży będzie traktowane jako użyczenie przez przewoźnika powierzchni luku bagażowego na przewóz własny Podróżnego z rygorem własnej odpowiedzialności za przewóz bagażu.
Organizator / Przewoźnik zastrzega sobie prawo odmowy pozostawienia w autokarze zgłoszonych w powyższym trybie rzeczy Podróżnego.
W przypadku przewożenia rzeczy o znacznej wartości (tj. przekraczających wartość 500 zł łącznie) Podróżny zobowiązany jest najpóźniej w chwili rozpoczęcia podróży złożyć pisemne oświadczenie przedstawicielowi Organizatora / Przewoźnikowi o wartości bagażu, pod rygorem przejęcia na siebie ryzyka ich utraty. Organizator/Przewoźnik wydaje Podróżnemu pisemne potwierdzenie przyjęcia bagażu o znacznej wartości. Organizator/Przewoźnik zastrzega sobie prawo odmowy przewożenia w autokarze zgłoszonych w powyższym trybie rzeczy Klienta o znacznej wartości w przypadku braku możliwości stosownego zabezpieczenia ich przed utratą lub zniszczeniem. 
Połączenia Antenowe: Połączenia z wybranych miast są realizowane przy minimum 10 osobach i są realizowane busem lub samochodem osobowym bez obsługi pilota. W przypadku braku założonego minimum 10 osób, wyjazdy Tourist Polska są skorelowane z rozkładem jazdy linii regularnych (autobus lub pociąg), a Podróżni mają zapewniony dojazd komunikacją regularną, zgodnie z rozkładem jazdy komunikacji regularnej. W przypadku podróży realizowanej linią regularną Organizator na minimum 24 godziny przed podróżą przesyła Podróżnemu wiadomością e-mail bilet uprawniający do podróży komunikacją regularną. Podróżny zobowiązany jest posiadać ze sobą bilet komunikacji regularnej w formie drukowanej.
W przypadku braku wymaganego minimum osób Organizator ma prawo anulować wyjazd z danej miejscowości do 3 dni przed rozpoczęciem imprezy. Anulacja przejazdu antenowego nie upoważnia do bezkosztowej rezygnacji z wycieczki. W przypadku anulacji połączenia antenowego Podróżny wybiera wyjazd z innej miejscowości gwarantowanej. Połączenia antenowe mogą się wiązać z koniecznością oczekiwania na kolejny odcinek przejazdu, miejsce oczekiwania zaplanowane jest w miejscach kończących lub rozpoczynających kolejny odcinek podróży tj. dworce, parkingi, miejsca obsługi podróżnych.
Godziny i miejsca rozpoczęcia / zakończenia imprezy mogą ulec zmianie, w przypadku zaistnienia zmiany Organizator poinformuje o zmianie Podróżnych.
Każdy Podróżny obowiązany jest do potwierdzenia godziny zbiórki oraz limitu bagażu na 2 dni przed datą rozpoczęcia imprezy. Potwierdzenia należy dokonać w biurze Organizatora w Warszawie, Al. Jerozolimskie 47 lok 10a, tel. (22) 6226243 lub w biurze w którym została zakupiona impreza.
Organizator dołoży wszelkich starań, aby autokary kursowały zgodnie z planem, ale z różnych przyczyn niezalenych od Organizatora (postoje na granicy, czynniki atmosferyczne i drogowe, awaria autokaru) nie może tego zagwarantować.

2. Zakwaterowanie
Podróżny jest zobowiązany do przestrzegania regulaminów obiektów noclegowych, w których realizowany jest nocleg.
W opisach obiektów hotelarskich zamieszczonych w ofercie Tourist Polska podaje ich położenie, rodzaj i kategoryzację zgodnie z przepisami kraju pobytu. Stąd hotele z taką samą ilością gwiazdek w różnych krajach mogą różnić się standardem i wyposażeniem pokoi. Tourist Polska w przypadku obiektów w Polsce stosuje zapisy oraz nazewnictwo zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych.
Najczęściej występujące w ofercie hotele *** i ** to hotele o przyzwoitym standardzie, posiadające pokoje z łazienkami i dodatkowym wyposażeniem.
Obiekty hotelarskie / Pensjonaty / Ośrodki wypoczynkowe i pozostałe zgodnie z ustawą - to obiekty o średnim standardzie. Urządzone w sposób funkcjonalny, z prostym wyposażeniem w niezbędne sprzęty. Posiadają pokoje 2, 3 osobowe z łazienką lub łazienką typu studio (pokój + pokój + łazienka).
Apartamenty to samodzielne mieszkania wakacyjne. Składają się z jednego lub dwóch pokoi, łazienki oraz aneksu kuchennego wyposażonego w kuchenkę, lodówkę oraz podstawowe naczynia, gdzie można samodzielnie przygotowywać posiłki. Należy zabrać ze sobą środki czystości i ręczniki.
Łóżka Sypialne: Pokoje 2-osobowe wyposażone są w dwa pojedyncze łóżka lub jedno łóżko małżeńskie. Łóżka małżeńskie posiadają najczęściej jedną wspólną pościel.
Dostawka: Większość obiektów nie posiada pokoi 3-osobowych. Pokoje dla trzech osób tworzone są poprzez dostawienie dodatkowego łóżka do pokoju 2-osobowego. Przez dostawkę rozumie się tapczan, rozkładany fotel lub lekkie składane łóżko. Łóżka dostawiane nie należą do stałego wyposażenia pokoju i mogą nie dorównywać standardem stałym miejscom do spania. Wstawienie dodatkowego miejsca do spania zmniejsza powierzchnię mieszkalną.
Pokoje 1-osobowe: W większości obiektów liczba pokoi 1-osobowych jest ograniczona. Wielkość, wyposażenie i usytuowanie pokoi nie musi być identyczne jak w przypadku pokoi 2-osobowych. Niektóre hotele oddają do wykorzystania jednej osobie pokój 2-osobowy.
Dokwaterowanie: W przypadku Klienta podróżującego samotnie, który nie wybrał opcji dopłaty do pokoju 1 osobowego zostanie zastosowana opcja dokwaterowania. Dokwaterowanie polega na zakwaterowaniu osoby podróżującej samotnie z 1 lub 2 osobami tej samej płci w jednym pokoju 2 lub 3 osobowym lub w pokoju 2 osobowym z dostawką. Podróżni przydziału łóżek/lokacji w pokoju dokonują samodzielnie. W przypadku braku innych osób w opcji na dokwaterowanie Klient zostanie zakwaterowany w pokoju 1 osobowym. Tourist Polska za opcje dokwaterowania nie pobiera dodatkowych opłat.
W hotelach tranzytowych Klienci kwaterowani są tak samo jak w obiekcie docelowym. Oznacza to, że jeśli Klient wybrał zakwaterowanie w pokoju 1-os., w hotelach tranzytowych zakwaterowany będzie również w pokoju 1 os.
Doba hotelowa: w większości hoteli rozpoczyna się o godzinie 16.00, a kończy o godzinie 10.00. Zakwaterowanie i wykwaterowanie z obiektów odbywa się zgodnie z informacjami zamieszczonymi w opisach obiektów lub programie imprezy. Jeśli w ofercie nie podano takiej informacji, zakwaterowanie rozpoczyna się od godziny 16.00, a opuszczenie pokoi odbywa się do godz. 10.00 w dniu wyjazdu. W przypadku, gdy przyjazd zaplanowany jest na godzinę wcześniejszą niż godzina zakwaterowania lub odjazd zaplanowany jest na późniejszą godzinę niż godzina wykwaterowania, zostanie wyznaczane miejsce, w którym można złożyć bagaż.
Jeśli w umowie nie znaczono inaczej dla potrzeb realizacji usług Organizator zapewnia noclegi w obiektach hotelarskich zgodnie z rodzajami określonymi w Art. 36 ustawy pt. 1 – 7, Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych.

3. Wyżywienie
Ilość i rodzaj posiłków określony jest w ofercie  oraz umowie o świadczenie usług turystycznych, czas i miejsce posiłków określa program imprezy. W ofercie Organizatora występują następujące rodzaje posiłków: śniadanie kontynentalne, śniadanie bufet, obiad, ciepła kolacja (obiadokolacja) serwowana, ciepła kolacja (obiadokolacja) bufet.
Śniadanie kontynentalne składa się przeważnie z pieczywa, porcji masła i dżemu lub /i miodu oraz kawy lub herbaty.
Obiad / ciepła kolacja (obiadokolacja) serwowana: posiłek dwudaniowy podawany przez kelnerów, składający się z pierwszego dania najczęściej zupy lub makaronu lub risotto oraz drugiego dania najczęściej porcja mięsa, ziemniaki, frytki, makaron.
Bufet (tzw. szwedzki stół) to wyłożone na stół potrawy, które goście mogą samodzielnie nakładać. W niektórych obiektach, dania gorące podaje obsługa. We wszystkich hotelach istnieje zakaz wynoszenia potraw poza teren restauracji. W przypadku złamania zakazu cześć hoteli stosuje kary finansowe, które Podróżny zobowiązany jest ponieść we własnym zakresie.
Napoje do obiadu, ciepłej kolacji (obiadokolacji) płatne są dodatkowo (także woda), za wyjątkiem zagwarantowaniem takiej opcji w ofercie oraz umowie.
Pobyt w hotelach rozpoczyna się ciepłą kolacją, kończy śniadaniem (chyba, że program imprezy lub zakres świadczeń przewiduje inaczej). W przypadku późnych (nocnych) przelotów/przyjazdów za niewykorzystany, a zagwarantowany  posiłek w dniu rozpoczęcia doby hotelowej (np. ciepłą kolację) będzie wykonane świadczenie zastępcze (np. obiad lub ciepła kolacja w innym dniu). O sposobie realizacji świadczenia zastępczego informuje pilot lub rezydent w miejscu pobytu. W przypadku wczesnych (porannych) przelotów/wyjazdów śniadanie będzie realizowane w formie pakietu śniadaniowego przygotowanego przez hotel i zabieranego ze sobą. O sposobie realizacji świadczenia zastępczego informuje pilot lub rezydent w miejscu pobytu.
Jeśli w umowie nie znaczono inaczej dla potrzeb realizacji usług Organizator zapewnia śniadania kontynentalne, obiady serwowane, ciepłe kolacje serwowane.

4. Realizacja imprez
Piloci / Przewodnicy: Uczestnicy wyjazdów znajdują się pod opieką  pilota wycieczek, przewodnika turystycznego lub przedstawiciela Organizatora. Przewodnikiem turystycznym lub pilotem wycieczek jest osoba posiadająca stosowne uprawnienia lub wymagania określone obowiązującymi przepisami prawa. Do zadań pilota wycieczek należy czuwanie, w imieniu Organizatora, nad sposobem świadczenia usług na rzecz Podróżnych, przyjmowanie od nich zgłoszeń dotyczących związanych realizacja usług, w tym uchybień, sprawowanie opieki w zakresie wynikającym z umowy, wskazywanie lokalnych atrakcji oraz przekazywanie podstawowych informacji dotyczących odwiedzanego kraju i miejsca. Do zadań przewodnika turystycznego należy oprowadzanie turystów lub odwiedzających, udzielanie fachowej i aktualnej informacji o kraju, odwiedzanych miejscowościach, obszarach i obiektach, sprawowanie opieki nad turystami lub odwiedzającymi w zakresie wynikającym z umowy, a podczas prowadzenia turystów w górach troska o ich bezpieczeństwo.
Jeśli w umowie nie znaczono inaczej dla potrzeb realizacji usług Organizator zapewnia obsługę pilota wycieczek.
Program: W ofercie zostają wymienione punkty objęte harmonogramem zwiedzania tzn.: Zamki, Pałace, Dwory, Kościoły, Katedry, Synagogi, Cerkwie, Meczety, Ratusze, Parlamenty, Cytadele, Twierdze, inne budynki zabytkowe, inne budynki o charakterze religijnym oraz inne obiekty o znaczących walorach architektonicznych, wymienione obiekty ustalają wewnętrzne regulaminy zwiedzania do których turyści są zobowiązani się dostosować. Znacząca cześć wymienionych w ofercie obiektów nie udostępnia zwiedzania wnętrz, a dostępna jest dla turystów jedynie z zewnątrz.
Jeśli w umowie nie zaznaczono inaczej Organizator przewiduje jedynie zewnętrzne zwiedzanie obiektów.
Podczas realizacji programu turystycznego piloci nie oprowadzają po wnętrzach budynków zabytkowych, muzeach oraz innych miejscach zastrzeżonych prawem danego kraju dla miejscowych, licencjonowanych przewodników (zwykle dodatkowo płatnych).
Bilety wstępu / opłaty programowe:  Jeśli w umowie nie znaczono inaczej wszelkie bilety wstępu do obiektów muzealnych, galerii, wystaw, widowisk, parków, a także bilety na statki, bryczki, lokalną komunikację, koszty wynajęcia słuchawek, opłat wjazdowych do miast nie są wliczone w cenę imprezy. Jeśli w umowie nie znaczono inaczej w cenę nie zostały wliczone usługi przewodników miejscowych oraz przewodników muzealnych, które są rozliczane na wszystkich uczestników imprezy. Koszty przewodników lokalnych zostały rozliczone zgodnie z minimalnymi ilościami uczestników koniecznych dla realizacji imprezy pt. 8. Wymienione opłaty Podróżny pokrywa indywidualnie w trakcie trwania imprezy.
Wszelkie informacje zawarte w ofercie  o obowiązujących należnościach zostały skalkulowane na dzień przygotowania oferty tzn. 1 październik roku poprzedzającego wyjazd i są informacjami orientacyjnymi. W przypadku uiszczania należności za pośrednictwem Pilota – Pilot rozliczy się z grupą z pobranych kwot na cele programowe w trakcie trwania imprezy. W zakresie nabywania biletów za pośrednictwem Pilota – Pilot działa wyłącznie w imieniu i na rzecz Podróżnego, a stronami uzgodnień i rozliczeń są wyłącznie Pilot - Podróżny.
Imprezy fakultatywne: W trakcie pobytu w miejscowości wypoczynkowej organizowane są wycieczki fakultatywne (nie objęte ramowym programem imprezy), obejmujące zwiedzanie najbardziej znanych i interesujących zakątków w danym kraju lub poznanie miejscowych obyczajów. Wycieczki fakultatywne, tak grupowe jak i indywidualne, mogą nie dochodzić do skutku w szczególności z powodu nieodpowiedniej pogody i/lub zbyt małej liczby chętnych. Jeśli w umowie nie znaczono inaczej minimalną ilością osób na imprezy fakultatywne jest 20 osób. W przypadku braku wymaganego minimum osób Organizator ma prawo anulować wycieczkę fakultatywną. Anulacja wycieczki fakultatywnej nie upoważnia do bezkosztowej rezygnacji z wycieczki.
Tourist Polska ponosi odpowiedzialność tylko za wycieczki fakultatywne których jest organizatorem lub realizowane są na zlecenie Tourist Polska przez podmioty, z którymi Tourist Polska nawiązało stosunki prawne w celach realizacji wycieczek fakultatywnych. Udział w imprezach fakultatywnych jest dobrowolny.
Tour Guide System: Zestaw słuchawkowy Tour-Guide jest to bezprzewodowy, elektroniczny system oprowadzania grup stosowany podczas naszych wycieczek. Na czas zwiedzania Podróżny otrzymuje niewielki indywidualny odbiornik. Pilot/Przewodnik korzysta z nadajnika i mikrofonu, docierając z przekazem informacji do każdego z Uczestników imprezy. System wykorzystywany jest podczas spacerów miejskich, zwiedzania wnętrz obiektów (zamki, pałace, kościoły, obiekty muzealne). W celu zagwarantowania właściwego funkcjonowania systemu przez całą imprezę, odbiornik należy każdorazowo wyłączyć po zakończeniu zwiedzania. Podróżny w momencie otrzymania zestawu przyjmuje odpowiedzialność za sprzęt. W razie utraty lub zniszczenia elementów wypożyczonego sprzętu Podróżny zobowiązuje się zwrócić identyczny element lub zapłacić jego równowartość według aktualnej wartości (koszt urządzenia na dzień 01.10.2022 – 246 zł brutto). W przypadku awarii któregokolwiek z elementów zestawu Podróżny ma prawo skorzystać z urządzenia rezerwowego.

5. Ubezpieczenie
Podróżny uczestniczący w imprezie za granicą jest objęty ubezpieczeniem Kosztów Leczenia i Następstw Nieszczęśliwych Wypadków (KL/NNW/BP), Podróżny uczestniczący w imprezie w kraju jest objęty ubezpieczeniem następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW), Organizator zawiera na rzecz podróżnego umowę ubezpieczenia w Wiener Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group z siedzibą Warszawie 02-675, ul. Wołowska 22A. Stronami umowy ubezpieczenia jest Podróżny i Ubezpieczyciel.
Podróżny przed zawarciem umowy zobowiązany jest do zapoznania się z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia i Dokumentem zawierającym informacje o produkcie ubezpieczeniowym (dokumenty dostępne w biurze Tourist Polska lub na stronie www.tourist.pl) jak również z sumami ubezpieczenia i zakresem ubezpieczenia.
W przypadkach stwierdzenia przez Podróżnego zbyt małego zakresu ubezpieczenia lub sumy ubezpieczenia, Organizator zaleca rozszerzenie zakresu ubezpieczenia lub sumy ubezpieczenia u Organizatora lub bezpośrednio w Towarzystwie Ubezpieczeniowym.
Zalecamy wykupienie dodatkowego ubezpieczenie od kosztów rezygnacji z uczestnictwa w imprezie turystycznej. Umowa ubezpieczenia może być zawarta w terminie najpóźniej do 2 dni od daty zawarcia umowy uczestnictwa w imprezie turystycznej (wpłaty całości lub części – zaliczki). W przypadku gdy do rozpoczęcia imprezy turystycznej jest mniej niż 30 dni, umowę ubezpieczenia można zawrzeć jedynie w dniu zawarcia umowy uczestnictwa w imprezie turystycznej. Podróżny przed zawarciem umowy zobowiązany jest do zapoznania się z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia i Dokumentem zawierającym informacje o produkcie ubezpieczeniowym (dokumenty dostępne w biurze Tourist Polska lub na stronie www.tourist.pl) jak również z sumami ubezpieczenia i zakresem ubezpieczenia.

6. Informacje wizowe i paszportowe
Podróżny w tym również osoby niepełnoletnie, udający się na imprezę turystyczną Tourist Polska powinny posiadać niezbędne dokumenty, a w szczególności Umowę-Zgłoszenie, paszport ważny co najmniej 6 miesięcy od daty planowanego przekroczenia granicy (lub dowód osobisty przy wyjazdach do krajów UE), wymagane wizy, świadectwa szczepień oraz inne dokumenty wskazane przez organizatora imprezy.
Klienci imprez krajowych powinni posiadać ze sobą dowód tożsamości.
W przypadku wyjazdu do kraju, w którym wymagane są wizy, Klienci korzystający z usługi wizowania zobowiązani są do dostarczenia do biura dokumentów umożliwiających otrzymanie wizy w terminie określonym w ofercie (minimum 28 dni).
Przy wyjazdach do krajów, do których nie jest wymagana wiza dla obywateli polskich, obcokrajowcy załatwiają formalności wizowe we własnym zakresie, w czasie umożliwiającym prawidłową realizację imprezy turystycznej.

7. Bezpieczeństwo i Informacje zdrowotne
Ogólne informacje sanitarne oraz wymagania zdrowotne są wskazywane przy każdej ofercie osobno wg specyfiki wyjazdu. Oferta została przygotowana dla osób charakteryzujących się dobrostanem zdrowotnym i ruchowym, w innych przypadkach zalecamy konsultacje z lekarzem w celu uzgodnienia możliwości udziału w imprezie turystycznej.  Informacje o wymaganych szczepieniach i zaleceniach zdrowotnych dodatkowo można sprawdzić na stronie internetowej //www.szczepieniadlapodrozujacych.pl/.
Tourist Polska informuje o możliwości występowania oraz możliwości zachorowania wywołanego koronawirusem 2019-nCoV (SARS-Cov-2) lub podobnym.  Tourist Polska sugeruje też szczególną dbałość o dystans społeczny/maseczke ochronną / higienę / dezynfekcję rąk, zalecamy unikanie w miarę możliwości przebywania w miejscach publicznych, a zwłaszcza unikanie większych skupisk ludzi, prosimy również o stosowanie się do wszystkich zaleceń lokalnych władz oraz służb medycznych. W przypadku wystąpienia objawów grypopodobnych typu gorączka, kaszel, trudności z oddychaniem należy skontaktować się ze służbą medyczną. Należy również liczyć się z możliwymi utrudnieniami wynikającymi z podejmowanych ad hoc przez władze działaniami prewencyjnymi, w tym kontrolami na lotniskach, granicach, w miejscach docelowych.
Klient/Uczestnik jest zobowiązany posiadać zgodnie z wymaganiami kraju docelowego jaki i krajów tranzytowych stosowne dokumenty zdrowotne tj. zaświadczenia lekarskie, potwierdzenia wykonania testów lub zaświadczenia o przebytej chorobie lub zaświadczenia o aktualnym szczepieniu. W przypadku jeśli kraj docelowy lub kraje tranzytowe wymagają na wjeździe lub/i wyjeździe przeprowadzenia testu wykluczającego nosicielstwo wirusa, Klient/Uczestnik jest zobowiązany wykonać takowy test na własny koszt
Aktualne informacje dotyczące stanu bezpieczeństwa, znajdują się na stronie www.gov.pl > Ministerstwo Spraw Zagranicznych > Informacje dla podróżujących: https://www.gov.pl/web/dyplomacja/informacje-dla-podrozujacych
Tourist Polska, związku z obecną sytuacją geopolityczną, jak również z potencjalnym wzrostem aktywności ekstremistów, niosącym zagrożenia zamachami kierowanymi również przeciwko turystom, informuje: o możliwym zagrożeniu w życiu i zdrowiu spowodowanych przez działalność wymienionych grup na terytorium całej Europy. Tourist Polska zaleca zachowanie szczególnej ostrożności, bieżące śledzenie sytuacji bezpieczeństwa i bezwzględne stosowanie się do zaleceń miejscowych służb porządkowych.

8. Minimalne ilości uczestników konieczne dla realizacji imprezy.
Imprezy autokarowe (sprzedaż indywidualna / katalogowa) – jeżeli nie zaznaczono inaczej w umowie, minimum stanowi 70% miejsc, które Tourist Polska ma do dyspozycji na daną imprezę. Tourist Polska zakłada dla imprez autokarowych pełna obsadę miejsc w ilości 49 miejsc w autokarze, zgodnie z powyższym minimalną ilością jest 35 osoby. Istnieje możliwość, że wyjątkowych sytuacjach w celu realizacji imprezy minimalna ilość uczestników zostanie obniżona, a wielkość autokaru może zostać dostosowana do wielkości grupy.
Imprezy samolotowe – jeżeli nie zaznaczono inaczej w umowie, minimum stanowi 70% miejsc, które Tourist Polska ma do dyspozycji na daną imprezę. Tourist Polska zakłada dla imprez samolotowych pełna obsadę miejsc w ilości 35 miejsc na jeden termin, zgodnie z powyższym minimalną ilością  jest 25 osoby.
Imprezy z dojazdem własnym – jeżeli nie zaznaczono inaczej w umowie, minimum stanowi 70% miejsc, które Tourist Polska ma do dyspozycji na daną imprezę. Tourist Polska zakłada dla imprez z dojazdem własnym pełna obsadę miejsc w ilości 35 miejsc na jeden termin, zgodnie z powyższym minimalną ilością  jest 25 osób.
Wycieczki grupowe – zgodnie z przedziałem cenowym za minimalną ilość stosuje się dolną granicę przedziału cenowego tj. 25, 30, 35, 40 i 45 osób lub oddzielnie określą w ofercie / umowie.

Dział Sprzedaży
00-697 Warszawa, Al. Jerozolimskie 47 lok. 10 A tel./fax (0048 22) 621 32 46, 622 62 43
pon.-pt. 10.00 - 18.00 e-mail: warszawa@tourist.pl
Wynajem autokarów tel./fax (0048 22) 621 32 46, 622 62 43
e-mail: bus@tourist.pl
Dział Organizacji
05-123 Chotomów, ul. Boczna 4 tel./fax (0048 22) 772 28 30, e-mail: office@tourist.pl
Biuro podróży, biura podróży, biuro turystyczne, touroperator, agencja turystyczna, polskie biuro, polskie biuro podróży, biuro pielgrzymkowe, biuro turystyczno pielgrzymkowe, wycieczki, wycieczka, Wynajem autokarów, Wynajem autokarów Warszawa, wynajem autokaru, wynajem busa, autokary, autobusy, busy, autokary Lux, przewóz osób, transport osób, Wycieczki po polsce, Wycieczki do Pragi, Praga wycieczki, Wycieczki do Wilna, Wilno wycieczki, Wycieczka do pragi autokarem, Praga wycieczki z warszawy, Praga wycieczki autokarowe, Wycieczki do wilna z warszawy, Wycieczka do pragi autokarem z warszawy, Praga wycieczki z warszawy autokarem, Wycieczki do wilna autokarem z warszawy, Wycieczki do wilna z warszawy dla emerytów, Wycieczka do pragi autokarem dla seniorów, Wycieczka do wilna autokarem dla seniorów, Wycieczki autokarowe wilno z warszawy, wycieczki po europie, wycieczki zagraniczne, wycieczki autokarem, wycieczki samolotem, wycieczki z przewodnikiem, wycieczki ze zwiedzaniem, zwiedzanie z przewodnikiem, wczasy, pobyty, wakacje, weekend, weekendy, wolny weekend, pomysł na weekend, obozy, narty, zimowiska, lato, zima, jesień, wiosna, zielone szkoły, sylwester, wyjazdy, podróże, krajowe, kraj, rezerwacja, Tourist, Turist, Tourist Polska, Turist Polska, Touristpolska, turistpolska, turysta, turysta polska, turystapolska, tth, tth, Chotomów, Chotomow, Aleje Jerozolimskie, Jerozolimskie, Warszawa, Nasiłowski, Nasilowski, Nasilowsky, firmy, intencive, uniwersytet, uniwersytety III wieku, kluby, kluby seniora, seniorzy, dla seniora, dla seniorów.
Litwa, Wilno, Troki, Kowno, Łotwa, Ryga, Estonia, Tallinn, Finlandia, Helsinki, Białoruś, Mińsk, Grodno, Ukraina, Lwów, Krym, Kijów, Odessa, Złota podkowa, Słowacja, Slowacja, Bratysława, Tatralandia, Tatrzańska Łomnica, Termalne, Węgry, Budapeszt, Eger, Balaton, Miszkolc, Tapolka, Czechy, Praga, Pragi, Kutna Hora, Morawy, Niemcy, Berlin, Wyspa, Poczdam, Kolonia, Sztuttgart, Ren, Dolina Renu, Monachium, Bawaria, Zamki Bawarskie, Zamki Ludwika, Uznam, Francja, Paryż, Lazurowe Wybrzeże, Colmar, Marsylia, Strasburg, Sztrazburg, Loara, Zamki nad Loarą, Orlean, Wieża Eiffla, Nicea, Canes, Monaco, Włochy, Wlochy, Italy, Italia, Rzym, Roma, Florencja, Wenecja, Fiuggi, Asyż, Genua, Sienna, Padowa, San Remo, Austria, Wiedeń, Dunaj, Innsbruck, Salzburg, Holandia, Amsterdam, Antwerpia, Belgia, Bruksela, Luxemburg, Anglia, Wielka Brytania, Londyn, Oxford, Stonehange, Norwegia, Oslo, Fiord, Prom, Szwecja, Sztokholm, Dania, Kopenhaga, Chorwacja, Dubrovnik, Pula, Sibenik, Krk, Plitwice, Hiszpania, Barcelona, Loret, de mar, Rumunia, Bukareszt, Drakula, Bułgaria, Warna, Sofia, Belgrad, Grecja, Ateny, Delfy, Maraton, Epidauros, Thessaloniki, Rosja, Sankt Petersburg, St Petersburg, Moskwa, Polska, Kraków, Wieliczka, Poznań, Gdańsk, Wrocław, Szczecin, Warmia, Mazury, Góry Świętokrzyskie, Kielce, Radom, Podlasie, Bieszczady, Tatry, Zakopane, Pieniny, Szczawnica, Morze Bałtyckie, Bałtyk, Wybrzeże, Trójmiasto, Hel, Jastrzębia Góra, Krynica Morska, Kaszuby, Wolin, Nysa, Opole, Śląsk, Podlasie, Białystok, Lublin, Roztocze, Zamość, Mazowsze, Warszawa, Żelazowa Wola, Toruń, Bydgoszcz.

Austria Belgia Chorwacja Czechy Dania Estonia Finlandia Francja Gruzja Holandia Litwa Łotwa Luksemburg Niemcy Norwegia Polska Rumunia Słowacja Słowenia Szwecja Węgry Wielka Brytania Włochy

Augustów Białystok Bydgoszcz Częstochowa Dojazd własny Gdańsk Gliwice Katowice Kielce Kraków Lublin Łódź Opole Ostrowiec Świętokrzyski Piotrków Trybunalski Poznań Radom Rzeszów Sanok Sieradz Suwałki Szczecin Toruń Tychy Wałbrzych Warszawa Wrocław
Opublikowane na stronach materiały, informacje lub ceny nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
Powered by
Newsletter

Zapisz się do newslettera

* pola wymagane
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy, że Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Tourist Polska z siedzibą w Chotomowie zgodnie z postanowieniami Polityki Prywatności (kliknij aby zobaczyć pełną treść).
Podając adres email i zapisując się do newslettera akceptujesz zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Tourist Polska.